torsdag 7. april 2011

Første innlegg, og tomatsuppe

Ganske impulsivt igrunnen, fant jeg på at jeg skulle starte denne bloggen.

En blogg fra mitt kjøkken.

En "notatbok" med små og store oppskrifter ...

bilder

kjøkkenting.

Mat til meg, min kjære og våre 4 barn.

Ikke noe overdådig, ikke noe fancy...bare enkelt og ærlig.

Håper noen kan bli inspirert.

Fordi det er så enkelt, så gøy å lage mat.

:)


Dagens tomatsuppe med mexicansk inspirasjon

til 6 personer

:)


1 rød løk

1 ss smør

5 dl pastasaus på glass. (tomatsaus til pasta. Dolmio el.l )

7 dl vann

1 buljongterning

3 ss medium taco saus ( eller til passe styrke)


Smelt smør i en kjele.

Hakk løken fint og surr den i smøret til den er blank.

Hell over tomatsausen og fyll på med 7 dl vann.

Kok opp.

Tilsett en buljongterning og tacosaus.

la suppen småputre i ca 5 minutter.

Kjør suppen glatt med en stavmikser.



Server med macaroni (kokt vedsidenav i egen gryte) og quesadillas


quesadillas på 1-2-3


ta ut 4 - 6 medium store tortillas.

dekk halvparten av dem med ost.

Dryss over f.eks oregano for litt ekstra god smak.

Legg de resterend lefsene oppå de som er dekket med ost.


Stek de doble tortillasene i ovnen på 200 grader til osten har smeltet.

(dette tar bare noen minutter!!)

Del quesadillasen opp i trekanter og server varme til suppen.

:)


Ingen kommentarer: